5 Augusti 2013

Blörgh.. Jag är sjukt seg idag. Men har lyckats ta mig till djuraffären för att köpa gräs till Loki <3
 
 
Men är alltid poppis när man kommer hem med gräs. Dock vill han verkligen inte gosa, han äter hellre.
 
Men till något annat. I lördags när jag och Noah skulle hem till mig såg vi en alkoholist ramla och ljudet av när hon landade på ansiktet var inte trevligt. Det ljudet har ekat i mitt huvud sedan dess. Hennes kompis lyfte upp henne med hon var orörlig, hon bara hängde. Jag, Noah och två andra gick fram, var av den ena ringde efter ambulans. Vi bad honom lägga ner den skadade kvinnan och efter några sekunder öppnade hon ögonen. Hon blödde kraftigt från näsan och hon hade fått ett jack i ena ögonbrynet som blödde.
Det kom en undersköterska som skällde ut alkoholisterna för att de slösade bort sina liv på sådana dumheter. Jag förstår hur hon tänker. Men hon gjorde mig arg. Hon var själv alkoholpåverkad och då ansåg jag att hon inte hade något rätt att gnälla på dem. Visst, hon var väl inte alkoholist, men ändå! Hon jobbade tydligen med alkoholister.
 
Jag förklarade för henne att hon inte borde skälla på dem, det var deras sätt att ta hand om sina problem. För att få henne att förstå mer så berättade jag att jag var deprimerad men jag vågade be om hjälp, och nu äter jag antidepressiva. Vi visste ju inte om de bett om hjälp eller inte. Hon förstod min poäng och tyckte att jag borde jobba med sånt här. När hon sa det till mig blev jag glad, hon berömde mig för min förståelse. Jag berättade självklart att jag skulle bli kurator! <3
 

Kvinnan som ramlat insåg inte att hon var skadad så ambulansmännen förklarade för henne. De fr¨ågade om hon varit medvetslös och den andra alkoholisten sa "ja, den första kvarten." (Jag kunde inte låta bli att skratta inombords.) Jag rättade honom direkt och sa att hon var okontaktbar i ungefär en minut.
Jag hoppas verkligen att hon mår bättre.
 
Den kunde ha hänt vem som helst, missbrukade eller inte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0